İşyerleri ilginçtir. Birbirlerine benzemezler. Kendi kuralları, kişileri ve zorlukları vardır. İşiniz, bu ortamda nasıl hayatta kalacağınızı ve gelişeceğinizi bulmaktır. İyi bir gözlemci ve daha iyi bir katılımcı olun.

Kurumsal Kültür

Küçük şirket? Büyük şirket?

Her şirketin kendine ait bir organizasyon tarzı vardır. Nispeten küçük şirketler genellikle işin sahibinin yansıması olarak işlerler. Büyük şirketler genellikle kararları veren yönetim hiyerarşisine sahiptir. Küçük şirketler daha az resmi olabilir, ancak büyük kurumlar büyük olasılıkla her ayrıntı için politika ve kurala sahiptir.

Büyük şirketler genelde görev ve bölümlerin çeşitliliği bakımından daha fazla fırsat sunar. Küçük şirketler geleneksel görevler bakımından az fırsata sahiptir, ama özellikle kariyerinizin başlangıcında birden fazla şey yapma şansı ve daha fazla esneklik sağlar. Her birinin yararı farklı olduğundan doğru veya yanlış yanıt yoktur. Size en çok hitap edenin hangisi olduğuna, kısa ve uzun vadeli kariyer hedeflerinize ulaşmanıza en iyi hangisinin yardımcı olacağını düşünün.


Başarı için Giyinin

Bütçenizi zorlamadan başarı için giyinin

Temel parçaları öğrenin
Karıştırılıp eşleştirilecek giysiler alın
Kaliteli giysi alın
Çeşitli, nispeten ucuz ürünler almak için outlet mağazalara ve alışveriş
merkezlerine bakın
Gerektiğinde kuru temizleme yaptırın


Ofis Siyaseti

Ofis Görgü Kuralları

Açık ofis dünyasında nezaket

Açık işyerleri özel dikkat gerektirir. Özellikle çevrenizdeki kişilere karşı düşünceli olun. Herkesin bitirmesi gereken işleri vardır; buna sizde dahilsiniz. Açık ofislerde nezaket iki yönlüdür. İyi bir açık ofis sakini olmanın yolu:

  • • Sessiz konuşun
    • Sosyalleşmeyi en aza indirin
    • Hasta olduğunuzda evde kalın
    • Yüksek sesli müzik çalmayın
    • Kokulu yiyecek ve spreyler
    konusunda dikkatli olun

  • • Cep telefonunuzu kapatın veya
    titreşime alın
    • Bir başka kişinin bölmesine
    girmeden bölme kapısını çalın
    • Sıcak davranın


Çalışanların kusurlarını kabul ettikleri en yaygın işyeri tabularından bazıları: 
İşyerinde uyuya kalmak (%39), iş arkadaşıyla öpüşmek (%22), ofisten bir şeyler çalmak (%22), iş arkadaşı hakkında söylenti yaymak (%22), görev başında alkollü içki içmek (%21).
- CareerBuilder.com

İşyeri Kişilikleri

İşyerinde kuşaklar

İşyerinde farklı kişiler olduğu gibi, farklı kuşaklar da vardır. Şirkette üç veya dört kuşağın yan yana çalışması görülmedik şey değildir. İşe yarar mı? Yarayabilir. Her kuşak kendine ait görüş, ihtiyaç ve beklentiye sahiptir. Örneğin, eski kuşaklar genellikle güvenlik ve terfi ihtimaliyle motive olurlar. Yeni kuşaksa, kendilerini zorlayan anlamlı işle motive olurlar. Bu farklılıkları bilin ve farklı motivasyon ile tarzları anlamaya çalışın.


Hayatta mısınız?
Bir süre görevde kaldıktan sonra, işlerin nasıl yürüdüğüne dair iyi bir fikre sahip olursunuz. Sonra sıra, görevinizde nasıl olduğunuzu değerlendirmeye gelir. İş tanımınıza ve sizin için belirlenen hedeflere bakın. Yapmanız gereken şeyi mi yapıyorsunuz? Hedeflerinize ulaşıyor musunuz?

İlerlemenizi kontrol etmenin en iyi yollarından biri, çevrenizdekilere sormaktır. Patronunuzdan ve iş arkadaşlarınızdan geri bildirim isteyin. Resmi inceleme talep etmeseniz de olur, ama beklentileri karşılayıp karşılamadığınıza dair değerlendirmeniz gereken bilgilere ulaştığınızdan emin olun. Değilseniz, patronunuzla oturup başarılı olmanız için gerekli düzenlemelerin haritasını çıkarın.












© 2014 Manpower İnsan Kaynakları Ltd Şti. Tüm hakları saklıdır.